W dwudziestu sześciu wygłoszonych odczytach poruszano zagadnienia z różnych dziedzin matematyki, ale były też odczyty pokazujące, jak abstrakcyjne techniki matematyki pracują w innych dyscyplinach. Przedstawiono np. jak modeluje się matematycznie proces choroby nowotworowej i jak na tej podstawie można skutecznie korygować proces leczenia. Omówiono, jak sobie radzi ekonomia z problemem finansowych rekompensat za wartości niematerialne, takie jak piękno przyrody, udany urlop, zmiana miejsca zamieszkania, zanieczyszczenie powietrza i wód, ochrona przyrody itp. Wskazano, że właściwie prawie cała astronomia to abstrakcyjne spekulacje z niesłychanie małej ilości danych i bez możliwości (poza dopiero raczkującą kosmonautyką) przeprowadzania eksperymentów. Wśród dyscyplin matematycznych wiele mówiono o probabilistyce i sposobie wykorzystania dla bardzo konkretnych celów procesów losowych. Wiele miejsca poświęcono też informatyce. Przedstawiono aktualny stan dwóch najważniejszych hipotez współczesnej matematyki: hipotezy Riemanna i hipotezy Thurstona. Mówiono też o historii matematyki i jej filozofii. Próbowano nawet poprowadzić analogię między abstrakcją w matematyce i sztuce. W Szkole uczestniczyło ponad 60 osób, głównie młodych pracowników naukowych uczelni oraz nauczycieli matematyki szkół średnich z naszego kraju.
Kierownik OKM
dr Mirosław Jakubiak
dr Mirosław Jakubiak